Dom Pérignon Rosé 2009 (0,75l) v dárkové krabičce
Popis
Ročník
Teplé, suché a slunečné léto roku 2009 bylo pro tento ročník příznačné, hrozny dozrály do plné majestátnosti, zralosti a bohatosti.
Dom Pérignon Rosé Vintage 2009 je přesně takový, jaký má být, intimní a něžný, je skutečným ztělesněním ovoce.
POVĚTRNOSTNÍ PODMÍNKY BĚHEM ROKU
Rok začal dlouhým obdobím nepříznivého počasí. Po tuhé zimě následovalo teplé a deštivé jaro, které kvetení moc nepřálo, a révu navíc lehce napadla plíseň. Po mnoha červencových bouřkách vzrostly obavy o zdraví hroznů.
V srpnu se pak vše obrátilo k naprosté dokonalosti. Až do sklizně bylo kromě nešťastné bouřky s kroupami, která 4. září postihla Hautvillers, Verzenay a Chouilly, teplo a sucho.
Sklizeň začala 12. září za vskutku ideálních podmínek. Hrozny byly naprosto zdravé, dokonale zralé a vyznačovaly se neuvěřitelně výrazným aroma.
VŮNĚ
Nejprve na okamžik ucítíme vůni růže, pomerančového oleje a šafránu, poté bouquet nabídne teplejší aroma červeného ovoce: malin a třešní a po nich lehké doteky rybízu a fíků. Nakonec převládne sladkost, v níž jsou cítit tóny perníku a lékořice.
CHUŤ
Ovocná chuť je majestátní, zralá, plná a intenzivní. Počáteční dojem je výrazně hladký a kulatý, víno se na patře usadí s důvěrně něžným pohlazením. V celkovém hodnocení je víno komplexní a vyvážené. Lahodné vjemy se spojují, přetrvávají a zanechávají za sebou hmatatelný otisk.
Dom Pérignon je jediná značka šampaňského, která nabízí pouze ročníková vína. Ty pocházejí jen z těch nejlepších sklizní a výhradně ze 17 vinic s označením Grand Cru a zrají 9 let ve sklepích. S počasím tak složitým a vrtkavým jako v Champagni je tento absolutní závazek ročníkovým vínům skutečnou výzvou – pokud sklepmistr domu Dom Pérignon neshledá víno daného roku vyhovující jeho náročným požadavkům, ročníkové víno Dom Pérignon nevznikne. Výzva je však podstatou kreativního procesu tohoto šampaňského domu. Každé ročníkové víno Dom Pérignon je tedy jedinečné a naprosto zřetelně odlišné od ostatních ročníků. Vyjadřuje jak unikátní charakter daného roku, tak filozofii domu Dom Pérignon.
Buket překypuje malinami a lesními jahodami. Přetrvávající měkké tóny kosatce a fialky okamžitě splynou s ovocnými vůněmi. Jakmile se víno nadechne, vyniknou zelenější nuance evokující ptačí zob, anděliku a kafrovník.
Počáteční pocity na patře jsou plné a jemné a rozvíjejí se jako pohlazení, když se postupně stávají odvážnějšími. Základ s kyselinkami, který je odrazem ročníku, se vetkává do struktury pinot noir a rozechvívá srdce vína. Přetrvávající dochuť přináší vůni pivoněk a bílého pepře.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...
Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.
2019 - současnost
"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.
Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.
Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.
1991 - 2019
Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.
Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“
Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.
Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.
Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.