Novinka

Dom Pérignon Rosé 2008 (0,75l) v dárkové krabičce

Chuť tohoto vína se od samého počátku vyznačuje bohatostí, která se postupně rozvíjí a stává se mohutnější a strukturovanější, téměř hmatatelnou. Dochuť v ústech je obzvlášť dlouhá, s lehkým dotekem lékořice a delikátní hořkostí šťavnatého krvavého pomeranče.


  • Na skladě
8 490 Kč
Kategorie: Dom Pérignon
Velikost lahve: 0,75l
Obsah cukru: Brut
Země původu: Francie
Oblast: Champagne
Ročník: 2008
Barva / Typ: Růžové
 

Ročník

Šedá, zatažená obloha na jaře i v létě vedla k nedostatku světla a tepla. V září pak došlo k pozdnímu zázračnému zvratu jako v letech 2000 a 2006 nebo u opěvovaného ročníku 1966. Zralost hroznů tak předčila veškerá očekávání a odhalila výjimečně výraznou harmonii tónů. Závěrečný přísný výběr vyústil v nižší objem sklizených hroznů, zato však neobyčejné kvality a s bezprecedentní aromatickou vyzrálostí. 

 

Chuť

Tropické tóny guavy a kari listů ustupují ve prospěch klasičtějších tónů citrónové kůry a velmi zralého peckovitého ovoce.Ukazují se i maliny a lesní jahody. Přetrvávající měkké tóny kosatce a fialky okamžitě splynou s ovocnými vůněmi. Celek dotváří vůně kakaa a praženého koření.

Chuť tohoto vína se od samého počátku vyznačuje bohatostí, která se postupně rozvíjí a stává se mohutnější a strukturovanější, téměř hmatatelnou. Dochuť v ústech je obzvlášť dlouhá, s lehkým dotekem lékořice a delikátní hořkostí šťavnatého krvavého pomeranče.

Jakmile se víno nadechne, vyniknou zelenější nuance evokující ptačí zob a kafrovník. Počáteční pocity na patře jsou plné a jemné a rozvíjejí se jako pohlazení, když se postupně stávají odvážnějšími. Základ s kyselinkami, který je odrazem ročníku, se vetkává do struktury Pinot Noir a rozechvívá srdce vína.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole:

dp_logo

Přesto, že je značka Dom Pérignon vlastně vrcholnou řadou šampaňského firmy Moët & Chandon, vedeme jí, pro její výjimečné postavení, na našem webu samostatně...

Když se v roce 1668 otec Pierre Pérignon stal správcem sklepů benediktinského opatství v Hautvillers, bylo jeho nepokrytým cílem „vyrábět nejlepší víno na světě“. Tento mladý mnich, jemuž v té době bylo pouhých 30 let, musel mít vizionářského ducha a výjimečnou odvahu, aby si stanovil tak vysoké ambice. Podařilo se mu změnit dějiny vinařství a dnes je znám jako duchovní otec šampaňského. Dnes značka Dom Pérignon představuje zvěčnění vizionářského přístupu svého zakladatele, vize, která vyjadřuje podstatu skutečného luxusu: neustálé znovuobjevování výjimečného.

2019 - současnost

"Musíme důvěrně znát naše vinice a naše vína, musíme je hýčkat, naučit se je milovat, abychom tvořili šampaňská, které usilují o harmonii.", říká Vincent Chaperon, který se stal sklepmistrem Dom Pérignon v roce 2019 po třináctileté praxi po boku Richarda Geoffroye, bývalého Chef de Cave.

Vincent považuje vizi Dom Pérignon - harmonii jako zdroj emocí - za skutečný raison d'être, smysl bytí. Tato vize dává smysl jeho tvůrčím ambicím a vede ho při plnění úkolů, které mu byly svěřeny: Každý rok znovu objevuje šampaňské, aby překvapilo a potěšilo, a vyvažuje omezení daného roku a jedinečnost Dom Pérignon.

Sklepmistr čerpá inspiraci z počátků šampaňského domu, udržuje estetický ideál Dom Pérignon, pečuje o jeho tvůrčí dědictví a přináší své odborné znalosti i citlivost.

1991 - 2019

Znovuobjevování je vodítkem pro inspiraci Richarda Geoffroye, chef de cave (vrchního sklepmistra) Dom Pérignon, když vytváří každé nové značkové šampaňské Dom Pérignon.

Richard Geoffroy říká: „Hrozny nikdy nejsou v jednom roce stejné jako v roce dalším. Pokud sklizeň neodpovídá pevným standardům Dom Pérignon, nebude v takovém roce značkové šampaňské vyrobeno. Nejde o posouzení hodnoty – jde o estetickou vizi.“

Z tohoto tvůrčího závazku se rodí jedinečný charakter Dom Pérignon. Vždy existuje nečekané paradoxní napětí mezi výraznými kvalitami daného roku a nadčasovým duchem Dom Pérignon, dojem, který dává šampaňskému charisma, přináší beztíži, vzdušnou bohatost a poddajnost od prvního dojmu až do samého konce.

Opravdová emoce Dom Pérignon je přesně v napětí podporovaném značkou, jejíž název je důvěrně spojen se zrodem šampaňského před více než 300 lety, značkou, jež se v průběhu času stala nedostižnou ikonou luxusu.

Šampaňské Dom Pérignon patří do skupiny LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) - největšího světového podniku s luxusním zbožím, vlastnícího jedinečné portfolio s více než 60 prestižními značkami.